Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Evelina Rönnberg - 3 juli 2008 22:30

Med Lejonhjärta blev en liten energikick och inspirationskälla. Han jobbade på flitigt och med glädje och vi tog de första "längre" galopperna i vagn, och vilken känsla! Tänk att han för 2½ år sedan kom till mej som liten luden boll med alldeles för stora öron och lika mycket päls som kropp? Nu sitter jag där i vagnen och flyter fram i galopp. Det går inte att beskriva.

Av Evelina Rönnberg - 3 juli 2008 18:58

I mängder idag!


Ett besök på csn i stan blev det idag. Bara för att inse att de har semesterstängt. Så jag måste fortsätta bråka med BankID så jag kan göra min ansökan. Sedan granngården för kattströ och saltsten.


Kissemisse är nu instängd i kylrummet igen, hon är högdräktig och ska ha vilken dag som helst. Det är så himla spännande med nya liv på G! Den här gången ska hon dock inte få vandra iväg och föda dem på någon obskyr plats, därav är hon instängd....får se hur stressad hon blir utav det, men förra gången överlevde ju inte ens kattungarna så det får hon faktiskt "ta". Jag tänkte försöka bädda i ordning en riktigt avskild plats därinne, men det är sällan människobäddade platser duger åt katter....hon vet ju bäst själv förstås!


Sedan har jag legat på en filt på gräsmattan och läst om det gudomliga skådandet i Indien medan M klippte gräsmattan. Denna gång med klippaggregatet nerfällt.....;) Så gräsmattan ser ut som värsta golfbanan. Solen värmer fortfarande och jag har njutit av hur den fallit ner på mej genom trädtopparna bakom huset där jag suttit på min filt.


Nu ska vi bege oss ut på en liten körtur med en viss arbetstörstande liten brunaktig ponny innan vi åker in till stan igen.

Ovido - Quiz & Flashcards