Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Evelina Rönnberg - 16 juli 2008 15:15

Ja vad blurrar hon om idag då? Konstanter vad är det?

Kom att tänka på det nu när jag sitter här vid datorn...lite kaos inombords, lättnad, frihetskänsla, men samtidigt sorg över avslutade kapitel, saker som försvunnit och kommer försvinna ur mitt liv, många frågor om hur, vad och när det kommer bli, för mej i framtiden...livet hade lätt kunnat braka ihop totalt.


Men som djurtjej så är det så här, att djuren är alltid en konstant i livet som finns där. Det kanske inte är samma djur hela tiden, men det är en sådan konstant som ger glädje, tröst, och ibland bara helt enkelt en okomplicerad närvaro, något som bara ÄR oavsett omständigheter.


Utan djur i mitt liv vore jag ingenting.


Måste namnge kissemissen...varje gång jag ska skriva om henne så får jag ju Skämmes som inte har gett henne något namn än. I alla fall, den lilla gråa söta busungen till katt, hon är ju bara för go. Imorse blev jag väckt av en hysterisk morsa i telefon. Kunde inte somna om sedan så satte mej i bilen för en liten road trip (till vad vågar jag inte skriva :p ) och lät kissen åka med...hon låg i sin bur i sätet bredvid mej och verkade inte alls må särskilt illa av att åka bil. Sov en bra stund och vaknade sedan och låg och lekte med sej själv...ni vet, som bara katter kan, ligga på rygg och fäktas i luften med framtassarna.


Nu ligger hon här i knäet på världens skönaste vis och sover.


Jag har packat in hästgrejer i bilen. Minimalistiskt nu när jag bara har småttingarna med. Väntar på en tvättmaskin. När den tvätten är torr så lastar jag på pluttarna på transporten och åker till Ytterrissjö.

Andas lite inlandsluft, ligga i högt gräs i solen och läsa, rida ner till sjön och bada och galoppa i backar (thihi, får väl se om Tjaldur är med på den idén också!) och vara lite avskärmad från "normalt" samhälle i några dagar.

Min SJÄL längtar efter Ytterrissjö.....jag lovar!

Ovido - Quiz & Flashcards