Direktlänk till inlägg 4 september 2008

Inspark, medicinsk terminologi, löpning

Av Evelina Rönnberg - 4 september 2008 23:44

Den här veckan har hållit igång blodcirkulationen :p. Måndag var inskrivning, sedan sprang jag & Mats för andra gången, jobbade Tjaldur på långa tyglar. Tisdag var heldag i skolan med rolig inspark på eftermiddag och sedan fest på kvällen. Vilka underbara idéer de haft, för att lura oss lättlurade nybörjare....jag kan fortfarande sitta och le lite åt Per-Elvis Costa. :) Onsdag började anatomikursen med medicinsk terminologi och man blev inslussad i det här anatomiska latinska tänket med en väldig fart. Jag gillar det, min nördhjärna vaknade till liv och det ger någon sorts konstig tillfredsställelse att väcka gammal "kunskap" till liv igen. Sedan lunch hos Anette och dröjde kvar lite extra länge hos henne och sov i soffan både ensam och sedan också med Mats, väldigt osocialt men shit vad trött jag varit. Sedan jobb med Tjaldur på kvällen på långa tyglar. Idag torsdag har det varit halvdag igen men nu med sjukgymnastens yrkesroll och historik. Sprang igen med Mats och ökade sträckan, så jag känner mej jävligt duktig men också rätt SLUT. En underbar trötthet. Kom sedan hem och sitter här nu och läser ikapp i lite bloggar och annat... Imorgon hoppas jag orka med att få en del gjort, det är "inläsning" så är ledig och hoppas på fint väder för en härlig långispromis med Tjalduringen. Fick ett litet anfall igår av tandagnissel, gråt och frustration, situationen kändes mej övermäktig, att bo här ensam och ha allt ansvar för hela den här gården och alla djuren, ensam. Men ikväll känns det värt, så JÄVLA VÄRT. Älskar det här stället....och djuren, naturen och huset och allting.

Nu tänker jag bädda ner mej i sängen tillsammans med katter och ett kompendium om sjukgymnastens historik....det blir bra sömnpiller för ikväll, inte för att det behövs, som sagt, en härlig trötthet har jag i kroppen. Imorgon är en ny härlig dag som jag ser fram emot med tillförsikt!

Fylls nu också av en stor tacksamhet till människor jag har i min närhet, Min älskling som tar han om mej, så självklart att jag kanske lätt missar de där grejerna och tar dem för givet? Precis som jag själv känner att jag klagar över, att bli tagen för givet, men jag faller nog i fällan själv. En viktig aha...

NU! Sängen...

 
 
Blue

Blue

5 september 2008 00:32

Alltså, jag har läst bakåt i din blogg nu en bit... o jag har sett några bilder från din "fotosida" med massa album.

Blev så imponerad av vinterbilderna på Tjaldur där han är lös.

Vill säga nåt speciellt men får inte till det riktigt.
Men kort o gott.... du verkar ha en fin kontakt med dina djur.

Hmmm det där lät tamt o inte alls som jag VILL att det ska låta. Men jag får inte till orden ikväll

http://himmelellerhelvete.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards