Alla inlägg den 1 september 2008

Av Evelina Rönnberg - 1 september 2008 23:17

Idag var det inskrivning på sjukgymnast. Bara ett par timmar av info, rundvandring och så. Nu börjar jag inse att lekskolan är över, och allvaret börjar....och då kommer tvivlet på om jag klarar det? Så larvigt egentligen, det handlar ju om inställning från första början.


Är i alla fall slut i huvudet efter några dagar då jag fått mycket uträttat rent praktiskt, såna saker som jag annars skjuter på tills det blir helt ohållbart....fast jag skjuter fortfarande på en del grejer, bland annat min bil som behöver verkstadsvård och däckbyte....men hursomhelst har jag ordnat ikapp med en del annat och det känns Gott på något vis att känna att jag kan ha kontrollen över mitt liv, allt det praktiska, jag behöver inte nödvändigtvis ha någon som fixar det åt mej...


Igår var det en sån fin dag. Jag staplade ved tills svetten rann. Och sedan planterade jag om blommor. Är så himla nöjd, njuter av de fina krukorna och omarrangemanget av blommor i fönstren...men planerar genast vidare.


Har joggat med M ett par gånger nu. Behöver någon som peppar, för det där med springning är inte helt min grej. Men så skönt ändå efteråt och det är tillfredsställande att ta tag i det där för att komma i bättre form och må bättre. Dessutom känner jag att den här nattens sömn kommer bli brutalt härlig, på grund av springandet tidigare ikväll, det blir en otroligt skön trötthet i kroppen.


Vad som hände med Indra häromdagen ska jag skriva om också, men NU måste jag pallra mej i säng tillsammans med min Paulo Coelho bok...och en kurrande liten grå-vit katt <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards