Alla inlägg under december 2007

Av Evelina Rönnberg - 25 december 2007 13:16

Hoppas alla haft en GOD JUL!


Själv har jag det mycket bra, faktiskt.

Och snart invaderar nya bilder bloggen, I promise.

Av Evelina Rönnberg - 22 december 2007 15:43

Vackra Miró.


Nu är det inte bara tänderna, nu är han även halt på ett framben. Jätte-halt dessutom. Jag tror det är en hovböld dock. Också har han fått hosta.

Något fel på hans karma, eller något...


Miró är inte min egen häst, han är Toves. Men han bor här för att bli utbildad. Men den här hösten har det inte blivit mycket utbildat, eftersom han har ett ovanligt bettfel - hans tänder sitter alldeles för glest.

Av Evelina Rönnberg - 22 december 2007 15:23

Kikade på gamla ridbilder och insåg att det faktiskt går framåt....Det är så SKÖNT att se...annars är det lätt att tappa perspektiv och motivation tycker jag. Skulle vilja ha någon att fota mej mycket oftare, så man har mer kontinuerlig utveckling på kort liksom...


Visst är han vacker, Flingo?


Ja idag har jag köpt det sista inför julklapparna. Måste dock ringa ett samtal också, för att svågern ska få det jag tänkt mej... Blir lite pyssel senare ikväll för att fixa ihop allt. Man får vara fiffig när man inte har så mycket pengar men gärna vill ge något fint ändå.


Igår pyntade vi julgranen. Blev riktigt tjusigt tycker jag! Verkligen stämning att ha julgran iår! Julstjärnan är på väg att slå ut och på andra sidan köket så har äntligen en knopp på orkidéen slagit ut. Snart kommer väl de andra. Vackra färger! Även det ska förevigas om jag får låna hem en kamera....eller allra helst har råd att köpa en i mellandagarna!


Ute är det IS IS IS överallt. Urk fy och bläk. Det har varit plusgradern ågra dagar. Hästarna har en skitstor hage men vad gör det, de står och glor och undrar hur matte egentligen har tänkt det, de tar sej liksom ingenstans. Mattehjärtat blöder! För första gången sedan vi flyttade hit så har jag behövt fodra "framför näsan" på dem för att de inte ska gå runt för mycket och halka på. Flingan är den enda som har skor och brodd, han utnyttjar sitt läge och gör hemska utfall mot de andra när de som minst kan ta sej undan. (Han Är en ansvarsfull och snäll ledare egentligen, så man blir ganska paff)

Av Evelina Rönnberg - 13 december 2007 11:32

Det är så vackert ute idag att det nästan gör ont ju!

Jag saknar en digitalkamera helt sanslöst mycket såna här dagar.

Av Evelina Rönnberg - 13 december 2007 11:30

Denna märr saknar jag mycket just precis nu.

Hon är en gammal tant med de klokaste ögon.

Rött humör.

Alla fyra hovar på jorden.

Och en go´ man att snusa i.


Av Evelina Rönnberg - 13 december 2007 11:10

Imorgon är sista dagen på FN´s klimatmöte på Bali. Tanken är att man ska ha en tidsbunden process klar för att kunna teckna ett avtal i Köpenhamn 2009, ett avtal som ska avlösa Kyoto. Det borde engagera varenda människa på jorden. Naturkatastrofer där folk i fattiga utvecklingsländer dör, sker på grund av klimatförändringarna som vi i industriländerna bär ansvar för. Är vi ens medvetna om det?

Av Evelina Rönnberg - 8 december 2007 14:48

Yikes.


Skulle ut o rida.

Planen var en ridtur off road, dvs utan stig mellan träd, stenar och ris.

Plusgrader ute så jag skippade överdragsbyxorna, bara mjukisar & långkallingar.


Tog in Flingan och hoppade upp barbacka.

Härligt kändes det. Det är lite surväder men ändå helt ok.


Skrämde slag på en enorm grå skogsfågel, undrar om det var en tjäder...


Vänder in i skogen och inser när vi snirklat oss en mycket kort bit mitt misstag.....inga överdragsbyxor + massor av tung blöt snö på träden = DYNGSUR.


Hilfe!


Skönt att komma in och värma sej under en filt sedan.

Ridturen blev rätt lyckad ändå. Flingo pigg och glad och kändes trevlig att rida.

Av Evelina Rönnberg - 8 december 2007 13:21

Heter John Russ och är en riktigt stilig herre än idag trots att han är 20+.

Man kan minsann se rätt stora likheter mellan far och son!


Ovido - Quiz & Flashcards