Direktlänk till inlägg 22 december 2007

Is & pyssel

Av Evelina Rönnberg - 22 december 2007 15:23

Kikade på gamla ridbilder och insåg att det faktiskt går framåt....Det är så SKÖNT att se...annars är det lätt att tappa perspektiv och motivation tycker jag. Skulle vilja ha någon att fota mej mycket oftare, så man har mer kontinuerlig utveckling på kort liksom...


Visst är han vacker, Flingo?


Ja idag har jag köpt det sista inför julklapparna. Måste dock ringa ett samtal också, för att svågern ska få det jag tänkt mej... Blir lite pyssel senare ikväll för att fixa ihop allt. Man får vara fiffig när man inte har så mycket pengar men gärna vill ge något fint ändå.


Igår pyntade vi julgranen. Blev riktigt tjusigt tycker jag! Verkligen stämning att ha julgran iår! Julstjärnan är på väg att slå ut och på andra sidan köket så har äntligen en knopp på orkidéen slagit ut. Snart kommer väl de andra. Vackra färger! Även det ska förevigas om jag får låna hem en kamera....eller allra helst har råd att köpa en i mellandagarna!


Ute är det IS IS IS överallt. Urk fy och bläk. Det har varit plusgradern ågra dagar. Hästarna har en skitstor hage men vad gör det, de står och glor och undrar hur matte egentligen har tänkt det, de tar sej liksom ingenstans. Mattehjärtat blöder! För första gången sedan vi flyttade hit så har jag behövt fodra "framför näsan" på dem för att de inte ska gå runt för mycket och halka på. Flingan är den enda som har skor och brodd, han utnyttjar sitt läge och gör hemska utfall mot de andra när de som minst kan ta sej undan. (Han Är en ansvarsfull och snäll ledare egentligen, så man blir ganska paff)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards