Direktlänk till inlägg 3 juli 2008

Sol & värme

Av Evelina Rönnberg - 3 juli 2008 18:58

I mängder idag!


Ett besök på csn i stan blev det idag. Bara för att inse att de har semesterstängt. Så jag måste fortsätta bråka med BankID så jag kan göra min ansökan. Sedan granngården för kattströ och saltsten.


Kissemisse är nu instängd i kylrummet igen, hon är högdräktig och ska ha vilken dag som helst. Det är så himla spännande med nya liv på G! Den här gången ska hon dock inte få vandra iväg och föda dem på någon obskyr plats, därav är hon instängd....får se hur stressad hon blir utav det, men förra gången överlevde ju inte ens kattungarna så det får hon faktiskt "ta". Jag tänkte försöka bädda i ordning en riktigt avskild plats därinne, men det är sällan människobäddade platser duger åt katter....hon vet ju bäst själv förstås!


Sedan har jag legat på en filt på gräsmattan och läst om det gudomliga skådandet i Indien medan M klippte gräsmattan. Denna gång med klippaggregatet nerfällt.....;) Så gräsmattan ser ut som värsta golfbanan. Solen värmer fortfarande och jag har njutit av hur den fallit ner på mej genom trädtopparna bakom huset där jag suttit på min filt.


Nu ska vi bege oss ut på en liten körtur med en viss arbetstörstande liten brunaktig ponny innan vi åker in till stan igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards