Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

En liten krasch

Av Evelina Rönnberg - 30 juli 2008 22:46

Kraschade lite ikväll. Men landade mjukt....

Det börjar sjunka in, flytt, att ta sitt pick och pack och skapa ett nytt hem.

Jag älskar det här stället...har många sköna, goda minnen här...drömmen, längtan efter något som både funnits och inte funnits här, känslan av mycket andningsutrymme och luft, yta, den saknad och sorgen som blir (tänk att det finns lidande i vetskapen om att det kommer lidande i framtiden)...orkar inte riktigt hålla ihop livet, och då behövs nästan inget, bara en förstörd förväntan, för att tippas över kanten, orkar inte, vill bara låta allt strömma ut och lämna kroppen, rädslan, oron...vill hålla kvar i saker som inte kan hållas kvar utan att kvävas...många måsten, övermäktigt för mej att sortera upp bland dem, snälla ge mej ork(?)...


Och nu ligger katten i famnen och kurrar och sover. En sån härlig inställning till livet, att kunna njuta, när som helst, bara vara, bara sluta ögonen och befinna sej mitt i njutningen, utan rädsla att den ska ta slut, en tanke på allt annat som "skuggar", bara uppfyllas av glädjen och den sköna känslan av att vara, att vara älskad och att älska - det kan man lära av en katt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards