Direktlänk till inlägg 25 juli 2008

Ohh denna värme

Av Evelina Rönnberg - 25 juli 2008 11:54

Åkte med en vän ut till hennes häst som fick en ET-behandling ute i hagen. Märkligt är det, för jag trivs så jäkla bra med att behandla. Eller märkligt och märkligt, men jag känner mej verkligen hemma, det är det här jag vill göra i livet-känslan.


Sedan låg vi på en brygga på Nydalasjön och solade och babblade om dejter och olikheter i smak och sånt. Tjejsnack.


Efter det åkte jag hem och skulle greja lite hemma med hästarna hade jag tänkt. På baksidan huset i solljuset stod temperaturen på 43,5 grader.

Hästarna himlade bara på ögonen åt mej, "Är du helt från vettet, kvinna?! Jobba nu?" men de jobbade på bra. Det är två tappra ponnyer jag har.


Båda fick gå vid hand, Lejonhjärta impar på mej - han har så fantastiskt lätt att forma sej in i "ramen" och bjuda till en rörelse bakifrån som präglas av balans och bärighet, det är som om han får luftkuddar under framhovarna och är fri och lätt i bogarna. Jätteroligt att jobba med honom, men jag blir på allvar ibland lite fundersam på var jag kan sätta gränserna, begär jag för mycket? Han är ju bara 3!


Tjaldur impar också på mej med att ha sån stenkoll på tyngdpunkten i bogarna. Kanske lurar jag mej själv när jag påstår att han har dålig balans och kroppsmedvetenhet? Är det någon sorts mental bild jag skapar för att inte skapa press på mej själv och honom - Han har ju ändå såna problem i sin kropp så det gör inget om vi inte "lyckas"? Han är mer befäst i arbetet vid hand än Lejonhjärta också och det gör att man kan leka med snabba byten, begära mer undertramp och aktivitet bakifrån utan att han börjar falla fram osv. Öppnorna gör han lätt, slutorna gör han också när jag inte vill ha dem, när jag vill ha dem blir det knöligt och skumt. Men hans dragspelskropp är svår att inverka på när han inte förstår vad jag letar efter (= när min tajming är dålig).


Sedan stod jag utanför hagen och babblade med A som har häst på betet...och tiden försvann, så det blev bråttom sedan för att hinna till Garden Party hemma hos mina föräldrar.


Hade sedan trevligt resten av kvällen med bra sällskap, god mat och mycket dricka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards