Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Evelina Rönnberg - 22 augusti 2008 12:39

Här är dom, Buddha, Indra, Karma och Pippi.

Av Evelina Rönnberg - 22 augusti 2008 12:20

Vi har varit i Långbäcken mellan fredrika och Åsele i några dagar som gårdsvakter. Det är härligt därute, tiden står stilla, det är en annan atmosfär nästan. Jag var på sömnminus tror jag för när "stressen" släppte så sov både jag & Mats en hel dag typ. Och var fortfarande trött på kvällen så kom i säng i tid ändå!


Lejonhjärta har försökt kurtisera damer men inte lyckats. Datorn är jävligt trög med att ladda över bilder från kortet till datorn så jag orkar inte visa så mycket bilder här, men har lagt upp ett pixboxalbum; http://www.pixbox.se/alb_show_id890624_page0.html för den som vill se en kåt unghingst som försöker "bråka" sej till lite rajtan-tajtan, utan framgång.


Han är lite skadad nu men jag hoppas det ger med sej fort....eventuellt blir utställningen imorgon inställd alltså :-(


Vi har varit ut med hästarna i skogen ett par gånger och så har vi plockat en jäkla massa blåbär och rensat. Eldat vedspis och gjort scones i vedugnen och sedan ätit dem färska framför öppna spisen. Haft det riktigt härligt i alla fall!


Nu kommer vardagen åter men jag har ju i alla fall "semester" en vecka...ska fixas en del praktiskt, skicka anmälningar, lämna in dator, lämna in däck (fick punka på vägen upp till Långbäcken), tvätta, städa, beställa böcker inför terminsstart, fixa med csn så man får studiebidrag, och kanske också fixas ett hem för hösten? :P


Just nu sitter jag med 4 katter i knäet som sover. KÄRLEK! Helt underbara är dom.

Ovido - Quiz & Flashcards