Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

Blick framåt

Av Evelina Rönnberg - 20 juni 2008 01:32

Och en dröm.


Ut ur en fas och in i en annan. Att göra det bästa av de val man gjort, det är en ynnest man som människa har. Jag kan välja att se framåt, eller välja att se bakåt.


En viss person....no names included....har skapat en tankeprocess hos mej som inte varit närvarande på länge.


En gång i tiden längtade jag ut, ville breda ut mina vingar och kolla var de bar. Men sedan kände jag mej vingklippt, jag valde att känna mej vingklippt. Stukad. 


Jag behövde trygghet, närhet och värme. Jag ville bara få leva mitt liv i lugn och ro och veta från dag till dag vad som kommer att hända.


Nu har jag haft det, och har fått chans att läka de gamla såren. Längtan att få se saker, upptäcka saker, uppleva saker, har blivit stor igen.


Därför!

Och litegrann för att jag BORDE plugga - och alltså hittar på en massa annat mer eller mindre nödvändigt eller roligt att göra för att liksom "dra" på pluggandet.

Så har jag kikat på det där med backpacka lite i några månader nästa sommar...hela min livsplan blir ju annorlunda nu, den är osäker och jag förlorar antagligen en stor del av min trygghet.

MEN det positiva med detta, som jag väljer att se det, är att jag blir mer obunden, friare att göra vad jag vill.


Ett alternativ är ju att inte alls hoppa på Sjukgymnast-utbildningen i höst. Istället kan jag ju läsa 30 p Kognitionsvetenskap, en kurs jag verkligen vill gå men kanske inte har världens mesta nytta av. Och samtidigt jobba så mycket som jag orkar, framförallt till våren.

Och passa på nästa vår/sommar att åka iväg någonstans. Ni vet, sånt som folk gör när de är 20 och nyss gått ut gymnasiet innan de lugnar ner sej. Jag gör det i lite tvärtom ordning men skit samma, vem sätter upp reglerna för hur man ska leva sitt liv, om inte en själv? 

Det är iofs sånt som en del backpackersjälar håller på med hela livet.


SÅ :)

En massa funderingar som bara är roliga. Planerandet är ju halva nöjet sägs det, så därför njuter jag som tusan av att fundera, söka information och drömma mej bort.


Vad sägs om Moskva? Mongoliet?

Eller Indien? Malaysia? Kambodja? Vietnam? Indonesien?


Det är åt det hållet som tankarna går i alla fall i första hand. Skulle självklart vilja se mycket mer, men det gäller att ha en plan som är någorlunda realistisk.


Mongoliet är i mitt huvud och i min kropp just nu....ödemarkens land, orört av civilisation såsom vi känner till den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards