Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Evelina Rönnberg - 23 juni 2008 19:23

Sådärja.

Nu är allt som jag kan komma på att jag/vi behöver packat.

Bagaget är proppat med tält, uppblåsbar madrass (himmelskön!), campingstolar, en bjässepressenning och medel att få upp den (moraknivar, rep, o dyl), 2 stycken 25 liters-plastdunkar för vatten, 2 kartor öl och 1 karta cider. Kläder och regnkläder, stövlar och lågskor, bikini, shorts, mjukisar, våtservetter...ja ni förstår.


Rent geografiskt har jag ju bott i Dalarna en period och gillar verkligen området. Det är en annan puls i jorden där, det är precis ovanför Sveriges hjärta tror jag. Hoppas på att få träffa Maggie en sväng! Hade varit kul att träffa andra dalbor som man lärde känna då, men det hinns nog inte helt med...


Ska i alla fall försöka tina upp byxorna som blev dyblöta när jag var ner i hagen för att leta reda på och säga hej då till hästarna, jag gick genom hela stora beteshagen men fann inga hästar, de hade gömt sej någonstans i vinterhagen tydligen...20 minuter senare fick jag i alla fall prata lite med dem. Kan vara så att kissemissen föder bäbisar under tiden vi är borta, hoppas inte det, jag vill helst ha lite koll på vilken dag det sker och helst var.


Sen bär det iväg in mot stan för att hjälpa M med det sista i flyttstädningen och förhoppningsvis kommer vi iväg inom inte alltför många timmar!


Blöta och trötta ska vi då bygga upp tältet imorgonbitti, men det blir fint :) - jag tror det går bra...vill bara komma dit så fort som möjligt nu!


Tänker INTE tappa bort kameran så förhoppningsvis kommer det någon bild eller två när vi är tillbaka...

tills vidare, so long, ha det fint :D

Ovido - Quiz & Flashcards