Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

Film

Av Evelina Rönnberg - 20 juni 2008 01:22

Såg klart Eternal Sunshine of a Spotless Mind ikväll. Me like alltså. Känner igen mej i något Clementine säger, om att killar tror att hon ska rädda dem från deras liv på något sätt. Men hon är ju bara en vilsen och osäker tjej som försöker finna frid. Igenkännelsefaktorn är stor. Fan, jag kan inte ta ansvar för att fixa till någon annan, någon annans liv. Jag har fullt upp med att hitta en väg åt mej själv att gå, ett sätt att leva mitt liv, att ta ansvar för mej själv. Jag är jävligt osäker ibland. Köp det eller stick, typ. Om ni har en annan bild från början och tror att jag kan ge er en väg till självhelande eller något, så nä.

Tårarna föll i slutet hos mej, något som sades som träffade precis rätt nerv, tårar som behövdes, som har hållts tillbaka omedvetet eller för att det inte funnits utrymme och plats för dem. Man måste få sörja. Verkligheten känns påtagligt just nu. Jag kollar mej runt och undrar om jag gjort rätt? Jag har en enorm saknad efter en person som jag valde att inte ha i mitt liv längre, i alla fall inte som livspartner. Lukten, hans trygghet, att det alltid gick att lita på att han fanns där som en klippa, någon att falla tillbaka på när jag tappade fotfästet. Jag vill kunna ringa upp Dej nu, fråga hur det är, höra hur ditt liv tar sej, få prata om vad som händer i ditt liv och hur allt går med Minna, om hon gjort något knasigt, är hon lika knäpp som alltid. Men jag vet att jag inte kan, det såg jag till genom att bete mej svinigt. Jag kan inte be dej förlåta mej, det är en process som är Din. Det enda jag kan göra är att förlåta mej själv. Men den processen är inte över ännu. Saknaden för stor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 10:30

Nu flyttar bloggen, för att jag ska få tillgång till mer plats för bilder, till; http://ceridwen2.bloggagratis.se/   Tids nog ska bloggen upp på min egna hemsida, men det kommer nog dröja lite till.... ...

Av Evelina Rönnberg - 24 september 2008 09:06

Jag vaknar ofta med en låt "på hjärnan". Tycker det är lite konstigt, hur jag kan vakna nynnandes på en låt. Varför? Och varför just den låten? Imorse var det http://www.youtube.com/watch?v=tnju3KTRh5A 18 Karat gold med Johnossi. Nu ska jag sätta mej...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 23:41

And if I’d fall, would you pick me up?If I fall, will you pick me up?   http://www.youtube.com/watch?v=3r5lnQYwdbE&feature=related ...

Av Evelina Rönnberg - 23 september 2008 22:52

De senaste dagarna har som varit hämtade från en annan plats. Det är nästan lite overkligt, som om man inbillar sej, drömmer. Värme och sol i mängder. Känns som juli typ, minst. Men kallt och stjärnklart om nätterna. Det är antagligen som jag misstar...

Av Evelina Rönnberg - 16 september 2008 12:01

Shit alltså, det händer mycket på träden för varje dag nu. Det är så vackert så det gör nästan ont i ögonen. Och lite vemodigt också, för man vet ju vad som väntar, mörker och ännu mera mörker. Jag hoppas på en tidig vinter i år i alla fall, snön gör...

Ovido - Quiz & Flashcards